زمان مطالعه: 1 دقیقه
دروپال (drupal) چیست؟

دروپال (drupal) چیست؟

  دروپال چیست؟ دروپال یکی از ده ها سیستم مدیریت محتوا(CMS)ی متن بازی هست که برای انتشار و مدیریت محتوا در وب...

 

دروپال چیست؟

دروپال یکی از ده ها سیستم مدیریت محتوا(CMS)ی متن بازی هست که برای انتشار و مدیریت محتوا در وب مورد استفاده قرار میگیرد. سیستم های مدیریت محتوای زیادی مانند وردپرس، جوملا، دات نت نیوک، تایپو3 و ... وجود دارند که برای استفاده برخی از آنها نیاز به پروانه بهره برداری دارید. برای مقایسه سیستم های مدیریت محتوا می توانید کلید واژه هایی مانند : Drupal vs. Wordpress یا Drupal vs. joomla و .. را در گوگل جستجو کنید.

دروپال محتواهای منتشر یافته در دیتابیس خود را با نام گره (Node) ذخیره و نگهداری می کند و به شما اجازه استفاده از آنها را به هرشکل و در هرجایی از وبسایت که لازم دارید را می دهد. گره ها میتوانند به صورت یک تک صفحه (همانند برگه درباره ما) یا لیستی از محتوا ها (همانند جدیدترین اخبار، پست های وبلاگ و...) مورد استفاده قرار گیرد.

با اعتماد به دروپال و انتشار محتوا توسط آن، به راحتی می توان بر روی محتوایی که توسط بازدیدکنندگان مشاهده می شود و چگونگی تعامل آنها با وب سایت شما را تحت کنترل داشت.

با دروپال شما تقریباً 80% از نیاز خود را بدون دانش درباره کد و برنامه نویسی به انجام می رسانید. در صورتیکه مبتدی هستید با مراجعه به بخش قالب های دروپال نیازی به دست بردن در کدها ندارید. علت عمده این ادعا البته به توسعه هزاران ماژولی بر میگردد که در بخشماژول های دروپال توسط مشارکت کنندگان پروژه دروپال توسعه یافته است. این ماژول ها امکانات بیشماری را فقط با دانلود و فعال کردن آن در سایت و پیکربندی آن در اختیارتان قرار خواهند داد.

پیشنهاد میکنم برای آشنایی بیشتر با اصطلاحات دروپال این بخش را مطالعه کنید.



جامعه دروپال چیست؟

دروپال جامعه ای قوی و مهربانی دارد! به این معنی که ما به افرادی که تمایل به یادگیری دورپال دارند اهمیت میدهیم. راه های زیادی برای کمک به دروپالرها هست، حداقلِ آنها تالارهای گفتگو و صف موضوعات در Drupal.org است. اگر شما چت را ترجیح میدهید می توانید بهکانال های IRC دروپال مراجعه کنید، یا در گروه های دروپال به بحث و تبادل نظر بپردازید، بعد ازاینکه شما عضو جامعه دروپال می شوید احتمالاً مایل به کمک و راهنمایی به مبتدیان خواهید شد، به خاطر اینکه به شما هم کمک های زیادی در ابتدای شروع به کار شده بود.

نظر خود را درباره «دروپال (drupal) چیست؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره دروپال (drupal) چیست؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.