تازه های آسمونی
تبلیغات اینترنتی

شبکه های اجتماعی ایرانی

social network شبکه های اجتماعی ایرانیاستفاده از خدمات شبکه‌های اجتماعی، روزبه‌روز محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند. هم‌اکنون سایت‌های شبکه‌های اجتماعی، بعد از پرتال‌های بزرگی مثل یاهو یا ام‌اس‌ان موتورهای جستجو مثل گوگل، تبدیل به پراستفاده‌ترین خدمت اینترنتی شده‌اند. در ایران هم شبکه های اجتماعی ایرانی زیادی وجود دارد که سایت آسمونی در این مقاله شبکه های اجتماعی وطنی را برای شما عزیزان تهیه و تنظیم کرده است که در ادامه می خوانید.

تحلیل شبکه‌های اجتماعی روابط اجتماعی را با اصطلاحات رأس و یال می‌نگرد. رأس‌ها بازیگران فردی درون شبکه‌ها هستند و یال‌ها روابط میان این بازیگران هستند. انواع زیادی از یال‌ها می‌تواند میان رأس‌ها وجود داشته باشد. نتایج تحقیقات مختلف بیانگر آن است که می‌توان از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی در بسیاری از سطوح فردی و اجتماعی به منظور شناسایی مسائل و تعیین راه حل آنها، برقراری روابط اجتماعی، اداره امور تشکیلاتی، سیاستگذاری و رهنمون سازی افراد در مسیر دستیابی به اهداف استفاده نمود.

در ساده‌ترین شکل یک شبکهٔ اجتماعی نگاشتی از تمام یال‌های مربوط، میان رأس‌های مورد مطالعه‌است. شبکهٔ اجتماعی هم چنین می‌تواند برای تشخیص موقعیت اجتماعی هر یک از بازیگران مورد استفاده قرار گیرد. این مفاهیم غالباً در یک نمودار شبکهٔ اجتماعی نشان داده می‌شوند که درآن، نقطه‌ها رأس‌ها هستند و خط‌ها نشانگر یال‌ها.

در ایران علی‌رغم اینکه عضویت در شبکه‌های اجتماعی جرم تلقی نمی‌شود. و هچنین صرف عضویت در شبکه‌های اجتماعی جرم محسوب نمی‌شود و به نوع فعالیت شبکه و فرد وابسته است. بر اساس قانون جرایم رایانه‌ای اصل بر آزادی است و شهروندان از تمامی امکانات اینترنت می‌توانند استفاده کنند اما این اصل استثناهایی دارد که عمدتاً در قانون جرایم رایانه‌ای آمده است ارتکاب این ممنوعیت‌ها جرم و قابل مجازات است.

گرچه آمار دقیقی ازشبکه‌های اجتماعی درایران موجود نیست اما به تقریب حدود ۶۰۰ مورد تحت عناوین شبکه‌های اجتماعی- جوامع مجازی -میکروبلاگ-موبلاگ -تالار گفتگو یا فروم -اتاق گفتگو یا چت روم درکشور ایجادشده است واین نشان از رونق این گونه سایتها درایران است.

5 شبکه اجتماعی وطنی پرطرفدار:

  • شبکه اجتماعی کلوب

کلوب یکی دیگر از شبکه اجتماعی وطنی بسیار پرکاربر است این شبکه در بخش معرفی خود می نویسد: سایت اینترنتی کلوب دات کام در تاریخ یکم دی ماه 1383 برپایه نیازهای امروزی کاربران اینترنتی ایرانی راه اندازی شد. تا به عنوان سایتی برای ارتباط ایرانیان و فارسی زبانان جهان بتواند بستری جهت تبادل اطلاعات ، نیازها ، کالا و خدمات ، آشنا شدن با همکاران ، دوستان قدیمی و … بوجود آورد.

از دیگر اهداف سایت معرفی امکانات و قابلیت های موجود و انطباق آنها با مشکلات و نیازهای مطرح ایرانیان می باشد تا از این رهگذر با اقل هزینه ممکن خدمات و اطلاعات درخواستی در اختیار متقاضیان قرار گرفته و موجبات افزایش بهره وری و کارایی را در سطح اجتماع فراهم نماید.

این شبکه به منظور ارائه خدمات متنوع تر سایت اشتراک ویدئو “آپارت” را نیز در زیرمجموعه خود دارد.

  • شبکه اجتماعی فیس نما

فیس نما ، از سال 1391 با هدف رقابت با شبکه های بیگانه و فراهم اوردن محیطی امن برای کاربران با مدیریت علیرضا قاسم پور تاسیس شد.

نقطه قوت فیس نما نسبت به دیگر شبکه های داخلی حضور اکثر کاربران ایرانی فعال در حوزه شبکه های اجتماعی ، امکانات متعدد و رسیدگی سریع به مشکلات کاربران است.

به نوشته این شبکه کاربران فیس نما کمی بیش از یک میلیون نفر هستند

  • شبکه اجتماعی فارس توییتر

فارس توییتر ، از سال 1391 با هدف رقابت با شبکه های اجتماعی خارجی و ایجاد محیطی مناسب با فرهنگ ایرانی برای کاربران ایرانی با مدیریت علی اکبر صادقی راه اندازی شد. این شبکه همانطور که از نامش پیداست نوع خدواتش به شبکه معروف توییتر بسیار نزدیک است.

نقطه قوت فارس توییتر امنیت، سهولت استفاده کاربران است. یکی از نقاط قوت این شبکه نسبت به دیگر شبکه های اجتماعی داخلی به روز کردن صفحه با ارسال پیامک توسط کاربران است.

در آخرین اعلام مدیر این شبکه تعداد کاربران فارس توییتر به مرز 29.000 کاربر رسیده است.

  • شبکه اجتماعی هم میهن

هم میهن ، از سال 1384 به منظور ایجاد محیطی امن و سالم برای کاربرانی که تمایلی به حضور در شبکه های اجتماعی بیگانه ندارند با مدیریت امیر قاسمی تاسیس گردید.

نقطه قوت هم میهن ، هماهنگ بودن با فرهنگ ایرانی و اسلامی ،کنترل محتوا و سالم سازی محیط تحت نظر 60 مدیر و 6میلیون مخاطب ایرانی است

  • شبکه اجتماعی افسران

شبکه اجتماعی افسران جنگ نرم که به اختصار افسران نامیده می شود در بخش معرفی اینگونه نوشته است: با توجه به تأکیدات ویژه رهبر معظم انقلاب نسبت به مقابله با جنگ نرم دشمن و توصیه ایشان مبنی بر اینکه «خودتان در مجامع فکری‌تان به دنبال راهکار باشید»، تصمیم گرفتیم تا شبکه افسران را به منظور – ایجاد بستر برای هم‌فکری و بیان دیدگاه‌ها – شبکه توزیع برای بیشتر دیده شدن محتواهای تولیدشده – انتشار سریع محتوا، ایده یا اطلاع – بسترسازی برای آزمون ایده‌های نو قبل از اجرا – توانمندسازی افسران جوان در مقابله با جنگ نرم دشمن راه‌اندازی کنیم.

افسران بستری برای توزیع بهتر، سریعتر و گسترده‌تر محتواهای تولید شده توسط کاربران شبکه است که طبیعتاً علاقه‌مند هستند مخاطبین بیشتری داشته باشند. از سوی دیگر افسران می‌تواند مورد توجه کسانی قرار بگیرد که سعی دارند با دیدگاه‌ها و نظرات مردم بدون واسطه ارتباط داشته باشند.

 

< اشتراک این مطلب در شبکه های اجتماعی >

🔗 لینک کوتاه: http://www.asemooni.com/?p=210121
تبلیغات اینترنتی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.