فولاد صنعت صداقت

سیاره دوقلو زمین

مقایسه دو سیاره ی دو قلو

سیاره دوقلو زمین کشف شده است.به گزارش آسمونی ناسا ماه ها پیش از کشف سیاره ی دوقلو زمین خبر داد.سیاره ای با نام کپلر ۱۸۶ اف (Kepler 186-f).این سیاره در مداری به دور ستاره ای بسیار دور از زمین گردش می کند و قابل سکونت شناخته شده است. چون این سیاره از ستاره ای که به دور آن گردش می کند بسیار دور است،پیش بینی شده که در چاله های این سیاره قابلیت دخیره ی بلند مدت آب وجود دارد.

کپلر ۱۸۶ اف و منظومه ی کپلر ۱۸۶

تا قبل از این اکتشاف لقب دوقلوی زمین برای سیاره ای دیگر، یعنی کپلر۶۲ اف (Kepler 62 f)، بود .این سیاره شباهت هایی به زمین داشت و ۴۰ درصد از زمین بزرگ تر بود و قابل سکونت شناخته شده بود.اندازه ی کپلر ۱۸۶ اف بسیار نزدیک تر به زمین(ده درصد بزرگ تراز زمین) است، اما جرم و چگالی آن هنوز شناخته نشده است.ماده سازنده این سیاره سنگ معرفی شده است.

غروب در زمین و در کپلر ۱۸۶ اف

این سیاره هر ۱۳۰ روز به دور ستاره ی مرکز خود گردش می کند.یک سوم انرژی را که زمین از خورشید می گیرد را از ستاره مرکزی دریافت می کند,این باعث می شود که نسبت به زمین قابلیت سکونت کمتری داشته باشد،اگر روی سطح کپلر قرار بگیرید خواهید فهمید که درخشش ستاره ی آن در ساعات ظهر مانند درخشش خورشید در یک ساعت قبل از طلوع خورشید هست.ستاره ی مرکزی آن نصف جرم و چگالی خورشید را دارد.

کپلر ۱۸۶ اف در کهکشان کپلر ۱۸۶ در صورت فلکی سیگنوس قرار دارد.این سیاره حدود ۵۰۰ سال نوری از زمین فاصله دارد. این کهکشان به جز کپلر ۴ سیاره ی دیگر هم دارد.کپلر دورترین مدار را نسبت به دیگر سیاره های این منظومه دارد.

-همچنین چند واقعیت جالب در مورد سیاره زمین را مطالعه کنید