زمان مطالعه: 5 دقیقه
رابطه نماز با میدان مغناطیسی بدن انسان

رابطه نماز با میدان مغناطیسی بدن انسان

امروزه علم پزشکی دنیا در مورد نقش نماز و در سلامت جسمی، روحی و روانی به نتایجی دست پیدا کرده است.

نماز یکی از واجبات الهی است. هدف از این فریضه الهی تقرب به خدا و رحمت اوست. با پیشرفت علم و تکنولوژی جنیه های جدیدی از تاثیرات نماز بر بدن انسان و سلامتی او کشف شده است. آسمونی در این بخش تاثیرات فوق العاده نماز بر میدان مغناطیسی بدن انسان را شرح می دهد. 

هارولد‌بور از دانشگاه ییل برای اولین بار با انجام یک آزمایش ساده، به وجود میدان مغناطیسی در اطراف موجود زنده پی‌برد. او با توجه به یک مولد الکتریکی که در آهن ‌ربا در داخل سیم ‌پیچ دوران میکند و جریان تولید می‌کند، سمندری را در یک ظرف آب ‌نمک قرار داد و ظرف را به دور سمندر چرخاند. الکترودهایی که در این ظرف وجود داشتند و به یک گالوانومتر حساس متصل شده‌بودند، یک جریان متناوب را نشان می ‌دادند.

زمانی که بور این آزمایش را بدون سمندر انجام داد، گالوتنومتر هیچ جریانی را نشان نداد. این بدان معنا بود که در اطراف موجود زنده میدانی وجود دارد که خاصیت مغناطیسی هم دارد. بور این وسیله را بر روی دانشجویان داوطلب خود امتحان کرد و مشاهده نمود که این میدان در بدن انسان هم وجود دارد وکاملا تابع رویدادهای اساسی زیست شناختی بدن است.او این میدان را حیاتی نامید چون هرگاه حیات از بین برود، میدان حیاتی هم از بین می ‌رود. به گونه ‌ای که یک سمندر مرده در دستگاه هیچ پتانسیلی به وجود نمی‌ آورد.

تشکیل میدان مغناطیسی بدن


نماز و میدان مغناطیسی بدن
نماز و میدان مغناطیسی بدن

همانگونه که می‌دانید،در بدن ما میلیون ها عصب وجود دارد که کار انتقال پیام در بدن ما بوسیله تحریک الکتریکی این عصب ها صورت می گیرد. در اثر شار بار در اطراف آنها در بدن ما یک میدان تشکیل می‌شود و میدان بدن ما در اثر فعالیت همزمان میلیون ها عصب به وجود می آید.

 

دستگاه موج ‌نگار مغز چهار نوع منحنی از امواج مغزی را ارائه می ‌دهدکه عبارتند از : آْلفا، بتا، دلتا و تتا.

 

ریتم های دلتا کندترین امواج مغزی با تناوب از 1 تا 3 دور در ثانیه بوده و اغلب در خواب عمیق ظاهر می‌شوند. به‌نظر می‌رسد که ریتم های تتا که دارای تناوب 4 تا 7 دور در ثانیه می باشند به خلق و خوی بستگی داشته باشند. ریتم های آلفا از 8 تا 12 دور در ثانیه، در اوقات تفکر و تامل آزاد رخ داده و در صورت تمرکز حواس و توجه قطع می‌شوند و بالاخره ریتم های بتا با تناوب 13 الی 22 دور در ثانیه، ظاهرا منحصر به نواحی جلوئی مغز، یعنی جایی که فعالیت های پیچیده مغزی رخ می‌دهد می‌ باشند. امواج آلفا امواج بسیار مهمی هستند که بوسیله هانس ‌برگر آلمانی کشف شدند و به گفته وی با نوعی هوشیاری و خودآگاهی معطوف به درون ظاهر می ‌شوند و تغییرات فیزیولوژی مهمی در بدن ایجاد می ‌کنند.

میدان مغناطیسی بدن و امواج مغزی


تاثیر نماز بر میدان مغناطیسی
تاثیر نماز بر میدان مغناطیسی

حتما تا به حال ‌درباره خطرات گوشی ‌های موبایل یا زندگی در نزدیکی نیروگاهای برق چیزهایی شنیده‌اید.بنابرتحقیقات پروفسور لای امواج مغناطیسی که از نیروگاه های برق یا وسایل برقی مثل سشوار و ریش‌تراش برقی و...ساطع می‌شود به دی ان ای سلول های مغزی آسیب می‌رساند و قابلیت ترمیم را در آنها از بین می‌برد.میدان های مغناطیسی خارجی علاوه بر آسیب به دی ان ای مغز اثر منفی دیگری به بدن دارند.این میدان ها باعث اختلال در میدان مغناطیسی طبیعی بدن می‌شوند.

همانطور که می‌دانید نزدیک به 70% از بدن مارا آب فراگرفته و مولکول های آب به صورت دو قطبی هستند و زمانیکه ما در معرض یک میدان مغناطیسی خارجی قرار می گیریم، این مولکولها در جهت آن میدان قرار می‌گیرند و این پدیده باعث می‌شود نظم میدان مغناطیسی ما به هم بریزد. علاوه بر عوامل خارجی یکسری عوامل داخلی نیز وجود دارند که باعث می‌شوند اختلال در میدان بدن ایجاد شود.مهمترین آنها بارهای الکتریکی هستند که هنگام شارش بار در عصب در اطراف آن به وجود می آیند و به صورت الکتریسیته ساکن در بافت های بدن ذخیره می‌شوند و میدانی که در اطراف این بارها بوجود می‌آیند در میدان بدن ایجاد خلل می‌کنند.

این ‌بارها به خصوص در نقاطی که تراکم اعصاب بیشتر است ذخیره می ‌شوند و به دلیل این که هم تراکم زیادی دارند و هم در نزدیکی عصب های بیشتر و مهم تری قرار دارند برای بدن به شدت مضر هستند. از جمله این نقاط ناحیه سر و دست ها و قسمت مچ پابه پایین است و در بین این سه قسمت، سر اهمیت ویژه‌ای دارد چون بارهای ذخیره شده در آن علاوه بر ایجاد خلل درمیدان مغناطیسی مغز باعث اغتشاش در امواج مغزی نیز می‌شوند. به ظاهر ما روزانه تنها دقایقی را در معرض میدان مغناطیسی هستیم، مثل موبایل یا سشوار و غیره. اما در طول دوران زندگی خود در معرض میدانی بسیار قوی هستیم و آن میدان مغناطیسی زمین هست.

عوامل داخلی اغتشاش در میدان بدن ما هم فعالیت‌های حیاتی و اجتناب ‌ناپذیری هستند که در تمام طول عمر ما در جریان هستند پس چگونه می‌توان اثرات سوء آنها که باعث اختلال در بدن ما و بیماری هایی مثل سرطان می‌شوند را خنثی کرد؟ در اینجاست که باید گفت خداوند راه حل تمام این سوالات را در یک عمل ساده که امکان آن برای همه افراد وجود دارد و بیش از چند دقیقه هم وقت نمی برد و هیچ ضرری هم ندارد به انسان هدیه داده و آن نماز است.

نماز و میدان مغناطیسی


نماز و میدان مغناطیسی
نماز و میدان مغناطیسی

آنگونه که از تصاویر به دست آمده از میدان مغناطیسی زمین پیداست، بطور شگفت‌انگیزی اگر انسان در هر نقطه از زمین رو به قبله بایستد، میدان مغناطیسی بدنش بر میدان مغناطیسی زمین منطبق می‌ گردد و در مدتی که در نماز است میدان بدنش منظم می‌ شود. یکی از نکات بسیار جالبی که پروفسور بور به آن دست یافته بود این بود که دریافته بود که در بدن تمام دانشجویان مؤنث ماهی یکبار تغییر ولتاژ شدید ایجاد می‌شود و میدان بدن به منظم ‌ترین حالت خود میرسد و به همین دلیل است که زنان نیازی ندارند در این مدت نماز بخوانند. اخیرا هم کشف شده است که قلب زنان منظم ‌تر و قوی ‌تر از مردان می ‌زند و دلیل آن همین تغییر ولتاژ است.

نماز و بارهای الکتریکی


نماز و بارهای الکتریکی
نماز و بارهای الکتریکی

همانطور که قبلا اشاره شد بارهای زائدی که در اثر تحریکات الکتریکی اعصاب به وجود می‌آیند هم بر میدان بدن و هم بر امواج مغزی اثر سو دارند. و این اثرات در نواحی‌ای که اعصاب در آن تحرک بیشتری دارند، خطرات جدی ‌تری ایجاد می ‌کنند و باید هرچه سریعتر از آن نواحی دور شوند. به طرز حیرت ‌آوری می‌بینیم که این نواحی دقیقا نواحی هستند که در وضو شسته می ‌شوند و بنابر تحقیقات صورت گرفته بهترین راه دفع این بارهای زائد استفاده از یک ماده رساناست که سریعترین و ارزانترین و بی‌ ضررترین ماده برای این کار آب است و جالب اینجاست که آب هرچه خالص‌تر باشد سریع تر بارهای ساکن را از بدن ما به اطراف گسیل می‌ دهد و هیچ مایعی مثل آب خالصی که در وضو به انسان سفارش شده این اثر را ندارد.

نماز و امواج مغزی


نماز و امواج مغزی
نماز و امواج مغزی

با دفع بارهای زائد بدن در وضو امواج مغزی در ایده‌ ال ‌ترین حالت قرار می گیرند.علاوه بر آن حالت تمرکزی که در هنگام نماز در انسان به وجود می‌آید، تشعشع امواج آلفا و نیز توانایی مغز در تولید این امواج را افزایش می دهد. 

نظر خود را درباره «رابطه نماز با میدان مغناطیسی بدن انسان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره رابطه نماز با میدان مغناطیسی بدن انسان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.