زمان مطالعه: 2 دقیقه
مصرف مایعات در سفر

مصرف مایعات در سفر

 آسمونی: از دید متخصصان، هوای گرم دوست میکروب‌هایی است که به راحتی رشد می‌کنند و انتشار می‌یابند و برای...

آسمونی: از دید متخصصان، هوای گرم دوست میکروب‌هایی است که به راحتی رشد می‌کنند و انتشار می‌یابند و برای افراد به خصوص کسانی که قصد سفر دارند یا اینکه در سفر هستند دردسرهایی را ایجاد می‌کند که می‌توان با رعایت نکاتی کوچک اما بسیار مفید از این دردسرها کم کرد و از سفر لذت برد.

علی اشرف رشیدی، کارشناس ارشد تغذیه و رژیم‌های درمانی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر این‌که باید در طول سفر از خوردن غذاهای آماده پرهیز شود، کم بودن ارزش های غذایی در این غذاها را یادآور شد و گفت: حتی الامکان نباید از این غذاها استفاده کرد و در صورت اجبار، استفاده از کنسروهای غذایی با رعایت اصول بهداشتی و جوشاندن مناسب آن‌ها مانعی ندارد.

وی با بیان این‌که مصرف مایعات در طول سفر از دیگر توصیه‌های مهم است، گفت: مصرف به اندازه مایعات باعث می‌شود از بروز یبوست جلوگیری شده و فرد سفر راحت‌تری را بگذراند.

رشیدی، مصرف دوغ، شیر، آبمیوه و آب را در طول سفر بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: باید از لبنیات، آب‌های معدنی و آبمیوه‌های بهداشتی و دارای بسته‌بندی استفاده کرد. وی با بیان این‌که مصرف لبنیات غیراستاندارد و بدون بسته‌بندی باعث مسمومیت‌های غذایی می‌شود، اظهار کرد: لبنیات پاستوریزه و حتی در برخی موارد استرلیزه نیز باید در یخچال نگهداری شود تا علاوه بر خنک نگه داشتن آن‌ها، بهداشت آن‌ها هم رعایت شود.

این کارشناس ارشد تغذیه افزود: باید از مصرف یخ‌های آماده که در حالت غیربهداشتی و پر گرد و غبار نگهداری می‌شوند، پرهیز گردد.

وی بیان کرد: غذاهایی که باید در شرایط سرد نگهداری شوند مانند انواع گوشت‌های خام نیز لازم است در یخچال، یخدان و یا باکس‌های جای یخ نگه داشته شود، چرا که اگر در طول سفر این مواد بدون نگهداری در یخچال حمل شوند، فعالیت میکروب‌ها در آن‌ها افزایش یافته و در صورت استفاده، مسمومیت غذایی ایجاد می‌کنند.

رشیدی با تاکید بر رعایت مصرف میوه و سبزی ( سبزی‌های خوراکی، خیار، گوجه و هویج) به اندازه کافی در سفر، خاطرنشان کرد: باید قبل از سفر، این مواد با کمی مایع ظرفشویی و یا مواد ضدعفونی کننده و آب کافی شسته شوند و بعد از خشک کردن کامل آن‌ها، برای سفر در محل مناسبی آماده شوند.

وی، خوردن نوشابه نه تنها در سفر بلکه در تمامی زمان‌ها را غیراصولی خواند و افزود: اینکه برخی افراد برای جلوگیری از مسمومیت‌های غذایی در سفر از نوشابه استفاده می کنند کار غلطی است، چرا که این امر تنها توجیهی برای استفاده از نوشابه است و هیچ پایه علمی ندارد. نوشابه دارای ارزش غذایی پایینی است و تاثیری بر جلوگیری از مسمومیت‌ها ندارد.

این کارشناس ارشد تغذیه گفت: در صورت بروز مسمومیت غذایی در فرد، بهترین کار این است که به اورژانس منتقل شود و در صورت بروز اسهال در فرد، قبل از مراجعه به درمانگاه، از مایعات کافی و نمک برای کاهش بی‌آبی بدن کمک بگیرد.

نظر خود را درباره «مصرف مایعات در سفر» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره مصرف مایعات در سفر فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.