تازه های آسمونی
صفحه اصلی > اخبار > اخبار فرهنگی و هنری > سختی های «مینا ساداتی» برای نقش «آمنه»
تبلیغات اینترنتی

سختی های «مینا ساداتی» برای نقش «آمنه»

filme payambar سختی های «مینا ساداتی» برای نقش «آمنه»

1394/09/23

به گزارش آسمونی و نقل از روزنامه اعتماد: مینا ساداتی بازیگر جوانی است که با حضور در سریال «تنهایی لیلا» و در نقش لیلا و همچنین حضور در فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله (ص)» و در نقش آمنه توانست مسیر حرفه‌ای‌اش را به خوبی طی کند. پیش‌تر اما اهالی سینما او را به واسطه حضورش در «عیار١۴» ساخته پرویز شهبازی می‌شناختند و همچنین حضور در «خانه پدری» کیانوش عیاری. مینا ساداتی این روزها بازیگر اصلی «امکان مینا» به کارگردانی آقای تبریزی است. او تا به امروز با هیچ روزنامه‌ای مصاحبه نکرده است و اکنون فرصتی پیش آمده تا با این بازیگر جوان و خوش‌آتیه سینمای ایران به گپ و گفت بنشینیم. از آخرین فیلم مجید مجیدی و همکاری‌اش با اسکاری‌ها بپرسیم و بشنویم و مسیر حرفه‌ای‌اش را به تماشا بنشینیم.

چطور شد که شما به عنوان بازیگر نقش حضرت آمنه برگزیده شدید؟

زمانی که این نقش به من پیشنهاد شد، تعدادی از گزینه‌ها از میان عکس‌ها انتخاب شدند و تعدادی دیگر از آنها حضوری تست بازیگری دادند.
وقتی از من هم خواستند، در دفتر پیش‌تولید حاضر شدم و تست گریم دادم. بعد از چند روز آقای مجیدی عکس‌های من را دیدند ولی من تاکید داشتم که به دفتر بروم و من را با تست گریم ببینند.ایشان گفته بودند که چهره‌اش به نقش نزدیک نیست ولی من تمایل داشتم که از نزدیک من را ببینند و این گونه حضور من به عنوان بازیگر این نقش میسر شد. امروز برای مخاطب نام مینا ساداتی با دو نقش، لیلای سریال «تنهایی لیلا» و دیگری حضرت آمنه در فیلم محمد رسول‌الله (ص) شناخته می‌شود.

 هر دوی این نقش‌ها در ناخودآگاهش تِمی معنوی دارد. این موضوع مسیر حرفه‌ای شما را به عنوان بازیگر سخت‌تر نمی‌کند؟

هدف‌گذاری‌ام را در مسیر بازیگری از خیلی وقت پیش تعیین کرده‌ام. از همان زمان که نخستین کار حرفه‌ای‌ام را با فیلم عیار١۴ به کارگردانی پرویز شهبازی آغاز کردم.
بعد از این دو اثر افراد بیشتری من را می‌شناسند اما برای خودم همان قدر که این کارها دوست‌داشتنی و ارزشمند محسوب می‌شود، عیار١۴ هم به همان میزان دوست‌داشتنی است.
 فیلم خانه پدری که مقطع کوتاهی در خدمت آقای عیاری بودم به همان اندازه برایم مهم است، تک‌تک کارهایی که انجام داده‌ام مثل فیلم‌های «عصر یخبندان» و «برف» یا نمایش‌هایی که روی صحنه اجرا کردم در شکل‌دهی من در مسیر بازیگری تاثیر داشته‌اند. این طوری نبوده که کاملا ناآگاه بروم و در سریال «تنهایی لیلا» ایفای نقش کنم یا همین طور ندانسته در فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» نقش حساسی را ایفا کنم. به خودم ثابت شده که قرار نیست نگاه‌های مردم من را جوزده کند و مسیر حرفه‌ای بازیگری‌ام را تحت تاثیر قرار دهد. منظورم این است، سریالی از من پخش شده و خوشبختانه پرمخاطب هم بوده است، من را تحریک نمی‌کند که بلافاصله بعد از آن بروم یک سریال دیگری که صرفا مخاطب زیادی دارد، بازی کنم. یکسری از کارها را از روی علاقه انجام می‌دهم و الان هم این کار را ادامه خواهم داد.در سینمای ایران پیش‌تر این گونه بوده است که وقتی کسی در یک نقش مذهبی قرار می‌گیرد ناخودآگاه آن نقش برایش هاله‌ای می‌سازد که هم به خاطر مخاطب و هم به خاطر آن نقش، مسیر بازیگری تحت تاثیر قرار می‌گیرد..

حالا شما نقشی را بازی کرده‌اید که نه فقط در ایران، در جهان نیز دیده شده است. چه تاثیری حضور شما در نقش حضرت آمنه در فیلم «محمد رسول‌الله (ص)» در ادامه مسیرتان داشته است؟مفروضات سوال شما غلط است. متاسفانه میان سینماگران ما، تقسیم‌بندی‌های مختلفی وجود دارد. با فیلم‌های روشنفکری یک جور و با فیلم‌های مذهبی هم به گونه‌ای خاص رفتار می‌شود. اما یک نکته‌ای را نباید فراموش کنیم که همه ما بازیگران و سینماگرانی هستیم که در ایران کار می‌کنیم و همه پایبند به یک‌سری اصول و چارچوب هستیم.همه در فیلم‌هایی کار می‌کنیم که با هر نوعی از روایت و مضمون از یک فیلتر عبور می‌کند، آن هم فیلتر فرهنگی این جغرافیا. من برای کارم خیلی تقسیم‌بندی‌های این شکلی نمی‌گذارم و نقش برای من مهم است. در مورد فیلم محمد رسول‌الله(ص) در واقع چیزی که در درجه اول من را خیلی تشویق کرد حضور آقای مجیدی بود. مجید مجیدی قبل از آن فیلم «بچه‌های آسمان» را هم ساخته است و نباید فراموش کنیم. این فیلم یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های زندگی من است. امروز وقتی اسم مجید مجیدی می‌آید، همه می‌گویند کارگردان فیلم محمد رسول‌الله (ص)، در حالی که آقای مجیدی نخستین فردی بودند که از طرف ایران نماینده اسکار شدند و در جشنواره‌های فیلم کن، برلین و… حضور داشته است. کارگردانی که فیلم‌هایی همانند «آواز گنجشکها»، «رنگ خدا»، «بچه‌های آسمان» را در کارنامه خود دارد، برای من آقای مجیدی آن است. فکر کردم فیلم حضرت محمد(ص) از نگاه آقای مجیدی حتما فیلم متفاوتی خواهد شد. این کار فاکتورهای دیگری داشت مثل حضور ویتوریو استرارو به عنوان فیلمبردار و تیم حرفه‌ای که در کنار او قرار داشتند. حضور در کنار تک تک این عوامل برای من ارزشمند بوده است.

< اشتراک این مطلب در شبکه های اجتماعی >

🔗 لینک کوتاه: http://www.asemooni.com/?p=125750
تبلیغات اینترنتی

اینم جالبه !

nowruz-registered-in-unesco

نوروز به عنوان میراث بشر، مجدد به ثبت جهانی در یونسکو رسید

پرونده 12 ملیتی نوروز در فهرست میراث ناملموس جهانی در سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.