آسمونی
معرفی فیلم

نقد فیلم آس و پاس آرش معیریان

ثبت نام لاتاری

as o pas نقد فیلم آس و پاس آرش معیریانآس و پاس فیلمی به کارگردانی آرش معیریان، نویسندگی اصغر نعیمی و تهیه‌کنندگی محمدحسین فرحبخش و عبدالله علیخانی ساخته سال ۱۳۹۴ است. از بازیگران این فیلم می توان به سحر قریشی و بهاره رهنما و محمدرضا شریفی نیا و … اشاره کرد. سایت آسمونی در این مقاله نقد فیلم آس و پاس آرش معیریان را برای شما عزیزان تهیه کرده است که در ادامه می خوانید.

کارگردان فیلم آس و پاس:

كارگردانى فيلم سينمايى ” آس و پاس ” را آرش معیریان بر عهده دارد.
as o pas3 نقد فیلم آس و پاس آرش معیریانبازیگران فیلم آس و پاس:

محمدرضا شریفی نیا، محمدرضا هدایتی، سحر قریشی، حسام نواب صفوی، لیلا بلوکات، میثم رستگاری، شهرام تیموریان با حضور بهاره رهنما و مهران غفوریان و سامیار محمدی
خلاصه داستان فیلم آس و پاس:

در خلاصه داستان «آس و پاس» آمده است: مرز کمرنگی بین واقعیت و خیال است. حسن آس و پاس در مسیر وصول طلب پدر مرحومش از ملک سلمان کلاهبردار، در فضایی فانتزی تبدیل به شخصی رویایی می‌شودعشق به دختر ملک سلمان او را از ادامه ی ماموریتش باز می‌دارد و…

as o pas2 نقد فیلم آس و پاس آرش معیریانسایر عوامل فیلم آس و پاس:

نویسنده: اصغر نعیمی/ مدیر فیلمبرداری: مرتضی هدایی/ صدابردار: بابک اخوان/ طراح چهره پردازی: شهرام خلج/ مجری طرح: پیمان حمیدی/ مدیرتولید: مهدی چراغی/ مدیر برنامه ریزی: کریم امینی/ دستیار اول کارگردان: مریم بحرالعلومی/ طراح صحنه: رامین غفوری/ طراح لباس: گلناز گلشن/ طراح جلوه های ویژه کامپیوتری: علی تصدیقی/ طراح حرکات بدلکاری: امیر بدری/ منشی صحنه: آزاده جهانبخش/ دستیار دوم کارگردان: حسین فهیم زاد/ تصویربردار پشت صحنه: هنگامه زارع / گروه صدا: حسین شریفی- رسول هادی/ گروه چهره پردازی: مهیار اعرج- زهرا فردی پور/ دستیار صحنه: فریاد صالحی/ دستیار لباس: زهره رحمانی/ گروه فیلمبرداری: مجتبا حسین زاده – حسین قطاء – مجید حسین زاده – فرهاد نصراللهی- نوید ده بالایی- هومن سعیدی / تدوین: مستانه مهاجر/ مدیر تدارکات: حامد آزادی / گروه تدارکات: حسین سرمدی – شاپور صفدری – احد صادق / ترابری: نعمت آقایی- حسن عنبرستانی- سعید سرمدی- فریدون عبداله نژاد- مصطفا خانی – اکبر دهقان- حسن محمدی.محصول: موسسه سینمایی پویا فیلم

as o pas1 نقد فیلم آس و پاس آرش معیریاننقد فیلم آس و پاس

فکر نمی‌کنم این فیلم حتی ارزش قلم برداشتن و نوشتن داشته باشد. یا باید گفت تصور نمی‌کنم با پیشینه‌ای که «آرش معیریان» و آثار او دارند حتی این فیلم ارزش یکبار تحمل دیدن را داشته باشد. اما با صبوری بسیار فیلم را دیدم و خب هر چه حدس می‌زدیم درست بود. نکته جالب توجه این بود که فیلم ما را به عرصه تحلیل پدیده دیگری پرتاب می‌کرد. پدیده فیلم عروسی! فیلم عروسی از اوایل دهه ۷۰ تبدیل به مدیومی ‌شد که قواعد خود را داشت و نیت خاصی نیز پشت آن قرار می‌گرفت.

فیلم عروسی یک ثبت و ضبط بی‌واسطه از یک واقعه زیستی بود که از دید برخی‌ها خنده‌دار و از دید بعضی‌ها بسیار نوستالژیک و قابل دیدن برای چندین و چند بار است. این مدیوم از اثر رسانه‌ای با اینکه مورد تمسخر بسیاری قرار می‌گیرد اما برای اغلب خانواده‌های بخصوص ایرانی مهم است. گویی ثبت و ضبطی اساسی است که باید رنگ و لعاب هم بگیرد. رنگ و لعابی که با موسیقی‌ها و تکنولوژی‌ها و تکنیک‌های صدا و تصویر و جلوه‌های ویژه حالا عجیب غریب‌تر هم شده است. ترفند‌های گوناگونی که برای ارائه این ارائه و ساخت این مدیوم می‌زنند بسیار جالب توجه و البته هزینه بر شده و این کار را نیز تبدیل به مدیومی‌ بورژوازی کرده است، بگذریم….

as o pas5 نقد فیلم آس و پاس آرش معیریاناما تماشای این مدیوم باید در چه فضا، جایگاه و جغرافیایی صورت بگیرد؟ و توسط چه کسانی… جواب را می‌دانیم. آس و پاس دیدن فیلم عروسی در سالن‌های سینماست و چون سالن سینما برای فیلم است، آس و پاس ناهمگون و عجیب و غریب و خارج از ادراک یک سینمابین و کارشناس سینما می‌نماید. یک جور فیلم عروسی کج و ماوج که به مدیوم خود نیز وفادار نیست. از فیلم فارسی کم‌ اهمیت‌تر است و حتی تکنیک و تکنولوژی در آن کمتر از فیلم عروسی‌هایی است که دیده‌ایم! دیگر کلمه سخیف نمی‌تواند کمال وصف برای آس و پاس باشد. آس و پاس از ژورنالیسم روزنامه‌ای و مجلات زرد هم ناهمگون‌تر و بی‌ارزش‌تر است.

پی‌نوشت: «اصغر نعیمی‌» در برنامه هفت روبروی «مسعود فراستی» قرار گرفت و هر چه می‌توانست گفت. اما حرف مهمش درباره معاش فراستی بود. آس و پاس دغدغه معاش را بیش از هر چیز برای اصغر نعیمی‌ نشان می‌دهد. نوشتن فیلم عروسی!

تازه های مرتبط

نقد فیلم سینمایی خوک

ندا رحیمی

نقد فیلم آن‌سوی ابرها

ندا رحیمی

نقد فیلم در وجه حامل

ندا رحیمی

نقد فیلم راه رفتن روی سیم

ندا رحیمی

نقد فیلم پشت دیوار سکوت

نقد فیلم آخرین بار کی سحر را دیدی؟

ندا رحیمی

17 نظر

زهرا 2017/12/12 at 00:26

من دیدم و مهم اینه که کلی خندیدم بنظرم همین کافیه ….فیلم خوبی بود

پاسخ
سام 2017/10/18 at 23:47

بنده این فیلمو توو اتوبوس دیدم
واقعا واقعا مزخرف بود
یعنی میدادن ی یچه دبستانی کارگردانی کنه و فیلمنامه بنویسه قشنگ تر در میومد.

پاسخ
گلبرگ 2017/06/29 at 07:43

فکر کنم با این یه کلمه بشه کل فیلم رو توصیف کرد

لووووووووووووووووووووووووس

واقعا فیلم لوسی بود. دیالوگاش، حرکات بازیگراش همه و همه چیش لوس و چندش آور بود.
این فیلم حتی به درد بچه ها هم نمیخوره
حتی بازیگرهای خوب کشورمونم نتونستن که توی این فیلم درست بازی کنن.
از هیچ لحاظی این فیلم نقطه مثبتی نداشت. به جرئت میتونم بگم یه صحنه خنده دارم نداشت که آدمو از ته دل بخندونه

پاسخ
مسعود 2017/06/21 at 13:55

بازی بازیگران بد نبود.اما خوب نویسندگی و کارگردانی مشکل داشت
همانطور که میدونید این فیلم یک کپی کاملا آشکار از فیلم پریزاد هست.فیلمی که شاید برای مخاطب دهه 40 و 50جالب باشه اما برای مخاطب دهه90دیگه جذابیتی نداره.
بعضی قسمت های داستان واقعا چندش آوره.مخصوصا اون سکانس کله پاچه خوردن و یا سکانسی که بهاره رهنما الکی میخنده و از دست شریفی نیا سیب میگیره خیلی مسخره است.
آقای شریفی نیا که به هیچ نقشی نه نمی گن و همه رو هم تقریبا مثل هم بازی می کنند.
در کل فقط بازی سحر قریشی و لیلا بلوکات بد نبود
ای کاش اقلا ابتدا یا انتهای فیلم می نوشتند کپی از فیلم پریزاد

پاسخ
ترمه 2017/05/19 at 19:05

وااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااقعا فیلم مزخرفی بود

پاسخ
آرام 2017/04/29 at 00:43

نمادهای شیطان پرستانه زیادی داشت.موافقم فیلم بیخودی بود. ولی چرا بازیگر سلام و درود به پریان داد. دوست بودن شیطان به پریزاد…

پاسخ
یه طرفدار 2017/04/27 at 12:19

وافیلم به این قشنگی من واقعا نمی فهمم چرا به این فیلم اینجوری میگین من هم تو سینما دیدم و هم فیلمشو گرفتم چندین بار تاحالا دیدمش و ازدیدنش بسیار لذت می برم شما لیاقت ندارین این فیلمارو ببینین ????

پاسخ
نیما 2018/02/15 at 11:29

با عرض پوزش به نظرم شما گه از سینما نمیدونی این فیلم یه فاجعست فاجعه این فیلم هیچی نداره هیچی کلا آرش مغیریان محمد حسین فرحبخش ترکیب مزخرفین

پاسخ
الهام 2017/04/23 at 14:33

این فیلم کپی برداری مو به مو از یه فیلم زمان قبل انقلاب به اسم ” پریزاد ” هست . موندم واقعا چه جوری اجازه ساخت و اکران به اینجور فیلم ها داده میشه که البته تعدادشون هم کم نیست .

پاسخ
ناشناس 2017/04/18 at 01:05

مزخرف و مبتذل

پاسخ
فریبا 2017/04/11 at 13:42

عااالی بود!!!حداقل مثله فیلمای دیگه ناامیدی و بدبختی رو به مردم القا نمیکنه !!!!بلکه امید و شادی رو تو دل ادم زنده میکنه !!!واقعا ممنون بخاطر این فیلم فوق العاده

پاسخ
مسعود 2017/04/03 at 14:14

من اين فيلمو بعد از اينكه به شبكه نمايش خونگي اومد ديدم.
به جرات ميتونم بگم با فاصله زياد، مزخرف ترين فيلمي كه بود كه در تمام عمرم ديدم.
در طول تماشاي فيلم، هزار بار به خودم بابت وقتي كه پاي اين فيلم تلف كردم لعنت فرستادم و همه ش منتظر بودم يه اتفاق درستي بيفته توي فيلم كه البته نيفتاد.
اين فيلم، توهين آشكار به شعور مخاطب هست و بس

پاسخ
کیارش 2017/03/19 at 13:02

به نظر نمیرسد که نویسنده به خود زحمت داده که فیلم را حتی یه بار ببیند زیرا فیلم هیچ ارزش دیدن نداره و جز فتنه هیچی را تداعی نمی کنه

پاسخ
سارا 2017/04/09 at 14:19

چرند نگو! اصلا این فیلم چیزی برای عرضه و نقد نداشته. نویسنده نقد، معجزه ک نمیتونه بکنه

پاسخ
نادر 2016/12/09 at 10:38

و اینکه ارزش کسانیکه در این فیلم بازی کرده اند به اندازه خود این فیلم است….!

پاسخ
سارا 2017/04/09 at 14:20

big likeeeeee

پاسخ
گلبرگ 2017/06/29 at 07:44

خیلی موافقم!

پاسخ

درج نظر