تازه های آسمونی
صفحه اصلی > فرهنگ و هنر > هنر نقاشی > هنرمندان سبک فوویسم
تبلیغات اینترنتی

هنرمندان سبک فوویسم

other artists fvvysm هنرمندان سبک فوويسم

 

ابتدا برای آشنایی کامل با سبک فوویسم پیشنهاد میکنیم اینجا را کلیک نمایید

 

هنرمندان سبک فوویسم:

ژرژ روئو تابلوی آقا و خانم پولو را با الهام از رمانی به نام زن فقیر کشید که در سال 1897 توسط لئون بلوا، منتقد سرسخت مسائل اجتماعی، نگاشته شده بود . روئو این تابلو را با شیوه زمخت و سردستی کشید . حرکت قلم مو، رنگهای گرفته و کل صحنه فاقد هرگونه ظرافت و جذابیت اند. در پس داستان ظاهری آن، نقدو نکوهشی احساس می شد که خواننده نمی توانست از انها همان لذتی را انتظار داشته باشد که داستانهای سرگرم کننده تر قادر به ایجادش بودند. در پس تابلوی روئو نقاشی بی ادعایی وجود داشت که نه از شهرتی برخوردار بود و نه ستایشی را برمی انگیخت . 

ولامینک برخلاف ماتیس و روئو، میل به شگفت زده کردن مخاطب نداشت . می خواست با قدرت ، حرفی برخلاف جریان زمانه در آثار خود داشته باشد. با این همه ، نمونه برجسته کار ولامینک در این زمان ، منظره پردازی است که درآن ، نحوه ارائه موضوع است ، و نه خود موضوع .

رنگ هایش آوای بلندی دارند، ضربه های قلم مویش به جای آنکه سوژه را بسازند به آن می تازند.

 

هانری ماتیس:

یکی از تابلوهایی که در این نمایشگاه گذاشته شد زنی با کلاه اثر هانری ماتیس بود. هیچ موضوع آزارنده و موهنی در این تابلو نبود: تابلو خانمی را نشان می دهد که به صورتی آراسته بر صندلی نشسته است و کلاهی برسر دارد که ممکن است در یک ضیافت رسمی کمی گزافه آمیزبه نظر آید، ولی در پارک می توانسته بسیار عالی و پسندیده باشد. 

رنگ های تابلو برای کسانی که به دنبال واقعیت ها بودند بی معنا به نظر می آمدند: آیا موی مدل تابلو به راستی در یک سمت قرمز و در سمت دیگر سبز بود و آیا چهره او به واقع دارای رگه هایی از سبز و آبی و بنفش روشن بود ؟ ماتیس به مرور از خشونت و بی ظرافتی قلمش کاست. درهمان حال که تک چهره بسیار انتقاد شده زنی با کلاه ، بر دیوار سالن پاییز آویزان بود تک چهره دیگری را آغاز کرد که اکنون به مادام ماتیس : خط سبز مشهور است . این کار نیز دارای تاثیرگذاری قوی است ، قدرت این تابلو ناشی از ساخت محکم آن است. 

تابلوی زنی با کلاه پایان یک دوره را در کار ماتیس نشان می دهد حال آنکه تابلوی مادام ماتیس : خط سبز نشانه آغاز یک دوره در کار اوست . او در انتخاب رنگها بر اساس مشاهده ، احساس و ماهیت هر تجربه صورت می گیرد. هدف او بیانگری است منتهی یک بیانگری هماهنگ. تجربه ای که می خواهد انتقال دهد باید به معادل تصویری آن برگردانده شود: می خواهم به آن حالت تراکم احساساتی برسم که شکل دهنده یک تابلوست . ماتیس می خواست تیزبینی خود را از طریق جلوه لحظه ای دادن به کار خویش انتقال دهد.

 

الهام از هنرهای آفریقائی:

فووها اولین گروهی بودند که به هنر قبایل دورافتاده نظر کردند. آنها ارزش کار مستقیم با مواد و مصالح و توجه به ماهیت آنها را از آفریقاییان آموختند. با اندک استثنائاتی سنت پیکرسازی اروپایی به طور کلی مبتنی بر در گذشتن از مرزها و محدودیت های طبیعی مواد و مصالح بود. اکنون سنت جایگزینی به میدان آمده بود که گویی قدرت بیانگری برتر خود را از بری بودن از هرگونه تصنع به دست آورده بود.

< اشتراک این مطلب در شبکه های اجتماعی >

🔗 لینک کوتاه: http://www.asemooni.com/?p=17424
تبلیغات اینترنتی

اینم جالبه !

Introduction-to-Art-Mosaic1

آشنایی با هنر نقاشی موزاییک

هنر نقاشی موزاییک شامل قرار دادن قطعات سنگ ، شیشه ، سرامیک ،چوب ،فلز ،سنگهای …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.